Якщо реально хочете щось змінити, то треба розуміти, як працює система керування державою в Україні.
Роздивимося структуру керування державою більш детально:
Законодавча - Верховна Рада керує - Голова Верховної Ради.
Виконавча - Кабінет Міністрів - Прем’єр-Міністр
Судова - Верховний Суд - Голова Верховного Суду
Виборча - ЦВК - Голова ЦВК.
Народ спостерігає.
Верховна Рада:
Верховна Рада демократичний законодавчий орган держави.
Численний склад обирається на всеукраїнських виборах,
голову обирають на перших зборах,
Має такі обов'язки:
- обговорюють законопроекти,
- розглядають їх в комісіях,
- приймають закони і... направляють на підпис Президенту!
а потім…
Одна особа підписує чи відправляє на доопрацювання закони, накладає на них вето і вся демократія зводиться до нуля. Навіщо такі складнощі, проводити вибори, якщо потім все зводиться до однієї особи?
У цьому місці демократія закінчується і починається ДИКТАТУРА Президента.
НАРОД спостерігає і вплинути на діяльність своїх представників не може, не має ЗАКОННИХ прав.
Подивимося що собою представляє виконавча гілка влади.
Прем’єр-міністр призначається Верховною Радою за поданням Президента.
Кандидатуру Прем’єр-міністра Президент погоджує з коаліцією.
Це є посада для торгу з депутатами Верховної Ради.
Якщо в Раді монобільшість, то і торгуватися ні з ким.
Кабмін керується Президентом.
У будь-якому випадку Офіс Президента перетягує на себе повноваження Кабінету Міністрів, дублює їх. Бо у Офіса Президента є один великий плюс - його бос НАД законом і “кришує” команду Офіса Президента і їхні повноваження.
Верховний суд
Судова система в Україні хоче претендувати на гілку влади, навіть на незалежну гілку влади. Голову Верховного Суду обирають на пленумі, але суддів на посаду призначає Президент.
Суд утворюється, реорганізується і ліквідується законом, проект якого вносить до Верховної Ради України Президент України після консультацій з Вищою Радою правосуддя.
Призначення на посаду судді здійснюється Президентом України за поданням Вищої ради правосуддя.
Іншими словами, щоб зайти у суддівську касту потрібний дозвіл Президента, а далі ти потрапляєш в іншу країну, де всі питання вирішуються в середині. Країна в країні, яка ніяк не залежить від суспільства.
Центральна виборча комісія.
По факту вона повинна залежати від народу. Саме ЦВК повинна забезпечувати контроль народом своїх обранців.
Але в Україні склад ЦВК пропонує Президент (представник народу), а затверджують депутати (такі ж представники).
Як результат, представники контролюють самі себе, а не ті, хто їх висував.
НАРОД ізольований від цієї структури. Тому ми маємо такий результат, як фальсифікації, просування провладних кандидатів, безкарність, вседозволеність.
І зверху на цій структурі Президент зі своєю адміністрацією. Президент, який знаходиться НАД законом, керує, призначає чи підміняє всі інші структури.
І правильно, що у українців складається враження, що Президент зайва фігура на владному олімпі. Бо він тільки заважає всім працювати.
Система зовсім змінюється, якщо у Президента забрати частину повноважень. Повторюю, не дати ще більше, як пропонують деякі кандидати на цю посаду, а ЗАБРАТИ.
- Забрати право підписувати закони, накладати вето і подавати закони позачергово. Зробити законодавчу гілку влади незалежною від інших гілок. Верховна Рада буде найвищим законодавчим органом держави і цим все сказано. Закони підписує тільки Голова Верховної Ради. Ніяких вето, доопрацювань, тощо. Якщо ми дали цім людям повноваження приймати закони, хай приймають і несуть за це відповідальність.
- Президент повинен бути керівником виконавчої гілки влади з усіма випливаючими наслідками. Він повинен сам формувати Кабінет Міністрів, але і нести відповідальність за його роботу. Тоді Офісу Президента не потрібно дублювати повноваження Кабінету Міністрів, не потрібно утримувати дві дублюючі структури, немає сенсу і щонайменше економимо на їхній заробітній платі.
- Судова влада, повинна залежати від суспільства. Суддів на посаду повинен призначати народ України, а не одна особа, як зараз. Та давати своїм голосом оцінку їхній роботі.
- ЦВК також повинна залежати від народу і захищати інтереси виборців, а не посадовців.
Впровадити виборність посади членів місцевих виборчих комісій, їхню залежність від народу.
Наділити повноваженнями, щоб у будь-який момент за вимогою виборців (по спрощеній процедурі) вони могли провести дострокові вибори будь-якого представника влади, а ЦВК - це центральний представницький орган, який складається з представників від кожної області.
Тільки тоді, коли ми розділимо гілки влади, ми отримаємо реальну демократію в Україні, а не завуальовану диктатуру.
А тепер скажіть: хто з політиків або політичних партій зацікавлений провести такі зміни? Однозначна відповідь - НІ. Такі зміни цікаві тільки НАРОДУ, але у владу потраплять вони. Як вимусити тих, хто отримує владні повноваження, провести такі зміни?
Тільки обміняти проведення змін на наш голос.
А що треба зробити, щоб не обдурили?
Підписати угоду.
Якщо хочете отримати результат, іншого шляху немає. Тільки угода і тиск, щоб її виконали приведуть нас до перемоги.
Звичайно вони будуть пручатися, ігнорувати, але у нас ключ до їхньої владної посади, наш ГОЛОС.
ГОЛОС в обмін на демократичні перетворення в державі.
Результат буде залежати тільки від рішення кожного. А голосування за Зеленського була попередня репетиція до головного кроку.
Голос кожного, контроль представників і зосередитися на отриманні результату.