Пропорційна та мажоритарна системи.

Image

Прийшов час досконало розібратися з цими системами. У 2019 році lдіюча Верховна Рада скасувала мажоритарну виборчу систему і впровадила пропорційну, Цей процес започаткував Саакашвілі, його підтримали громадяни на Маршах. Пам’ятаєте про новий Виборчий закон де впроваджувалися не закриті, а відкриті списки? Тільки в новому Виборчому кодексі першою фразою скасовувалася мажоритарна виборча система.  Нова влада під керівництвом Зеленського впровадила цей закон, тому зараз в Україні діє пропорційна виборча система. А тепер оцінемо що відбулося. Візьмемо з підручників характеристики цих систем і подивимося на них з висоти свого досвіду та бачення майбутнього розвитку країни без політиків.

Image

ПРОПОРЦІЙНА ВИБОРЧА СИСТЕМА

Недоліки:

1

Купівля місць у партійних списках.

2

Обмеження свободи дій депутата, його залежність від партійного керівництва, якому він завдячує своїм обранням

3

Відсутність персональної відповідальності депутата перед виборцями за свої дії.

4

Виборці голосують не за конкретних людей, а за партійний список, в якому можуть виявитися невідомі, некомпетентні, непопулярні політики.

5

Відсутність тісного зв'язку, контактів між депутатами і виборцями, оскільки депутата обирають не виборці конкретного виборчого округу, а виборчий корпус усієї країни

Наявність таких недоліків, перекреслює будь-які переваги цієї системи.

6

До парламенту потрапляє багато політичних сил, що ускладнює процедуру формування парламентської більшості і часто робить уряд у країні нестабільним.

Це не питання виборів чи виборчої системи, це питання структури керування країною. Вирішується удосконаленням системи керування країною. По-перше, парламент не повинен втручатися у формування Уряду. Це має бути право Президента, як очільника виконавчої гілки влади. По-друге, Президент немає права втручатися у законодавчу діяльність парламенту. Гілки влади мають бути незалежними - це основа демократії. Наявність впливу, взаємодії двох гілок влади насправді роблять недієздатною систему керування державою і джерелом корупції, договорняків, але це не проблема виборчого законодавства.
7

Доволі складна система підрахунку голосів

Тут важко не погодитися.

Переваги:

1

Існує менше можливостей для фальсифікацій результатів волевиявлення громадян.

Виборчі комісії мають бути незалежними і їх мають формувати виборці, саме в цьому місці треба змінити Виборчий кодекс. Джерелом фальсифікацій є той факт, що чиновники, які мають виборні посади формують виборчі комісії. Це лисиця, яка організує охорону курятника. Ця проблема не вирішується заміною мажорітарної виборчої системи на пропорційну або наявністю спостерігачів на виборчих дільницях, вирішується тільки наявністю незалежних від політиків виборчих комісій.
2

Маючи підтримку політичної партії, депутат має набагато більше можливостей, щоб виконати передвиборні обіцянки.

Має бути персональна відповідальність за невиконання передвиборчих обіцянок. Ви можете уявити фракцію політичної партії, яка всім складом склала повноваження через те, що не виконали передвиборчих обіцінок? ... Смішно? Мені теж. Але тоді передвиборчі обіцянки це суцільна брехня. Виборцям брешуть і це стало нормою. Саме тому треба міняти Виборчій кодекс і впроваджувати програмний законопроект. Не треба багато, один, але той, що стосується розвитку країни, який стане прохідним квитком на посаду народного депутата і можна буде спитати за конкретний результат персонально. Не проголосував за законопроект, геть з посади, хоч по одинці, хоч фракцією, результат фіксується в Раді. Про який програмний законопроект буде йти мова, залежить від виборців.
3

Враховують інтереси суспільних груп

В українськом варіанті мова йде тільки про інтереси олігархів. А як ви думаєте, про інтереси, яких ще суспільних груп може йти мова? Напишіть у своїх коментарях.
4

Голоси виборців розподіляються пропорційно, мінімізуя втрати.

Загадковий пункт. Про які втрати йде мова, поясніть у своїх коментарях.
5

Відбувається сприяння розвитку партійної системи та партійної ідеології.

А що думає виборець про ідеологічну направленість партій, які зараз знаходяться в парламенті і фінансуються на наші податки (нагадую декілька десятків мільйонів гривень на місяць без подачі звіту). Наприклад, про ідеологію найбільшої фракції партії Слуга народа? Або ОПЗЖ? Що вони пропагують? Та що вони роблять у цьому напрямку?
6

Унеможливлює проходження в парламент радикальних регіональних політичних партій.

Радікальні регіональні партії не пройшли, зато партії країни агресора мають значну фракцію в парламенті. А чому? Необмежене фінансування. Війна добре розставляє акценти хто є хто і на якому боці воюють...

МАЖОРИТАРНА ВИБОРЧА СИСТЕМА

Недоліки:

1

Значна можливість для здійснення тиску на виборців, маніпуляцій та фальсифікацій.

Тиск з виборців знімають незалежні виборчі комісії та процедура дострокового відкликання депутатів з посади, яку можуть ініціюювати незалежні виборчі комісії, але для цього потрібно внести зміни у Виборчий кодекс ті, що ми пропонуємо.
2

До парламенту потрапляють лише великі політичні партії, що своєю чергою перешкоджає розвитку малих і середніх партій.

В Україні зареєстровано 345 політичних партій, пройшло тільки 5. Не тому що виборці не підтримали, а тому що не могли заплатити кандидатський грошовий внесок. Тому в Україні ця теза викривлена, мова йде про партії, яких підтримують або українські олігархи, або країна агресор. Ні про яку ідеологію не йдеться, просто є політичний бізнес, який заробляє на дерибані державного бюджету. Грошовий внесок - це суцільне зло, навіть для олігархів, тому вони вигадали нову форму, за яку почали агітувати, але про неї пізніше.
3

Праця депутата в інтересах лише виборців округу може відбуватися у розріз із загально державними інтересами.

Впровадження "Програмного законопроекту" у Виборчому кодексі, лікує цю проблему. З одного боку це прохідний квиток у парламент, а з іншого кандидати мають запропонувати законопроект на стратегічні теми: демократичне перетворення системи керування країною, або впровадження економічних змін в країни що позитивно впливатимуть на її розвиток, або захищатиме права та забезпечуватиме свободи громадянам. Виборці мають вибрати найкращій і підтримати. Не треба нав'язувати думку, що виборці не дбають про країну. Під час агресії перший удар на себе прийняли прості українці, а не депутати Верховної Ради...
4

Неврахування голосів значної кількості виборців.

Цей недолік прибирається впровадженням повторного голосування.
5

Значна розбіжність між кількістю отриманих голосів та кількістю депутатських мандатів, тобто викривлення результатів голосування.

І цей недолік теж прибирається впровадженням повторного голосування.
6

Проходження до парламенту радикальних регіональних політичних партій.

Україна миролюбива країна, тому навіть радикальні партії не такі вже і радикальні, якщо порівнювати з партіями,які пропагували "рузький мир". Тому в українських реаліях цей пункт не працює.

Переваги:

1

Наявність постійного зв'язку між кандидатом і виборцями.

2

Персоніфікація виборів. Виборці голосують за конкретну людину, яку можуть побачити і оцінити.

3

Проста система підрахунку голосів.

4

Можливість контролю за діяльністю депутата, персональна його відповідальність перед виборцями.

5

Праця депутата і інтересах виборців округу.

6

Сприяння проходженню в парламент великих партій і відповідно сприяння парламентській та урядовій стабільності.

7

Свобода дій депутата, оскільки він залежить лише від виборців.

Висновок:

Мажоритарна виборча система з нашими правками - це мрія українців.

Діюча пропорційна виборча система - це мрія українських олігархів.

Нас знову перемогли, переграли. 

Марші Саакашвілі підтримали всі опозиційні сили України! Завдяки цим діям був прийнятий новий ганебний Виборчий кодекс. У мене питання: Чому? Чому підтримали опозиційні сили? Не читали законопроект? Сподівалися на поводиря?  А поводир сам мабуть не читав і ... Проблема в тому що ніхто не читав, потрібний був драйв, масовий рух, політичний піар, Опозиційні сили вивели народ на вулиці, а самі теж не читали законопроект. Навіщо нам політики, які  діють безвідповідально? Вони самі постраждали від дії цього закону, але чи визнають вони цей факт ми ще подивимося. 

Негативний результат, це теж результат, який допомагає швидше прийняти правильне рішення. Все можна змінити. Суспільство має диктувати умови тим, кого наділяє владними повноваженнями, а не навпаки. Пам'ятайте про це!

Реальною владою в Україні є виборці.

Наші права і свободи тільки в наших руках.

Коментарі відсутні

Пов'язані матеріали

Самі організують і самі себе вибирають

Самі себе обирають

Image